Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

Moulin Rouge - Μια Ωδή στην Ποίηση και τον Έρωτα

Παρίσι 1899. Ένας Άγγλος ρομαντικός ποιητής, ο Christian (Ewan McGregor) καταφθάνει στην περίφημη γειτονιά της Μονμάρτης προκειμένου να συναναστραφεί με τους μποεμικούς καλλιτέχνες της εποχής. Ήρθε για να γράψει "για την αλήθεια, την ομορφιά, την ελευθερία, μα πάνω από όλα για τον έρωτα. Όμως υπάρχει ένα πρόβλημα, δεν είχε ξαναερωτευτεί ποτέ". Τον απόλυτο έρωτα όμως θα τον βρει στα μάτια της πιο διάσημης εταίρας της Γαλλίας, της Σατίν (Nicole Kidman),όπου όνειρο της είναι να ξεφύγει από τις "παραστάσεις" του περίφημου καμπαρέ Moulin Rouge που εμφανίζεται, και να γίνει μια πραγματική ηθοποιός. Όπως έχει μάθει να πουλάει το κορμί της, δεν θα της είναι δύσκολο να το πουλήσει ξανά στον Δούκα ώστε να πετύχει τον πολυπόθητο στόχο της. Όμως η καρδιά της ξεμυαλίζεται από τον ρομαντικό Άγγλο συγγραφέα με τα τρυφερά λόγια. Αν και σε μια που έχει μάθει να πουλάει το κορμί της ο έρωτας δεν έχει θέση, η Σατίν παραδίνεται τελικά στο πάθος. Τώρα πια το κορμί της είναι πολύτιμο και δεν θα το δώσει πουθενά παρά μόνο εκεί που προστάζει η καρδιά της. Ο Δούκας όμως είναι ο χρηματοδότης της παράστασης και απειλεί να κατεβάσει το έργο και να σκοτώσει τον Christian. Η Σατίν αποφασίζει να θυσιαστεί για το καλό του θιάσου αλλά και να γλιτώσει τον καλό της. Όμως βρισκόμαστε στην Μονμάρτη όπου η μποεμική φιλοσοφία κάνει κουμάντο και έτσι η ελευθερία και ο έρωτας κερδίζουν, ή μήπως όχι τελικά; 



Χιλιοειπωμένη ιστορία; Ναι. Σαγηνευτική ταινία; ΝΑΙΙΙ. Διότι ο σκηνοθέτης, Baz Luhrman, βάζει όλη την μαεστρία του για να βγει ένα συγκλονιστικό αποτέλεσμα. Η ταινία είναι κάτι παραπάνω από ένα μιούζικαλ. Είναι κάτι παραπάνω από μια ρομαντική ταινία. Αποτελεί ωδή στην μουσική, την ποίηση, τον έρωτα, την ελευθερία και την Τέχνη γενικότερα! Δεν λείπει τίποτα, από την ατμόσφαιρα της μποεμικής Μονμάρτης, τα κουστούμια και τα φαντασμογορικά χορευτικά, τα πληθωρικά και έντονα χρώματα μέχρι τις εκπληκτικές ερμηνείες του Ewan McGregor και της Kidman. Ειδικά για μένα η Kidman είναι φανταστική σε έναν πολύ απαιτητικό ρόλο με πολλές εναλλαγές συναισθημάτων αλλά και δυσκολότατες χορογραφίες, ενώ ο Ewan είναι γλυκύτατος και με την μελωδική φωνή του νομίζω ότι ήταν ο πιο αντιπροσωπευτικός για αυτόν τον ρόλο. Η χημεία των 2 πρωταγωνιστών είναι τρομερή και ο θεατής μαζί τους ερωτεύεται και μυείται στην μποεμική φιλοσοφία. Στην ταινία συνδυάζονται τα πιο όμορφα ερωτικά τραγούδια του 20ου αιώνα και αποτελούν φωνές των ερωτευμένων πρωταγωνιστών.





Μετά από αυτήν την ταινία το Παρίσι έγινε ένας άμεσος στόχος για μελλοντικό ταξίδι (κορονοϊού και ρευστού επιτρέποντος) και φυσικά η επίσκεψη στο Moulin Rouge must! 

Καλύτερη σκηνή: Στον μύλο του Moulin Rouge όπου εξομολογούνται επιτέλους τον έρωτα τους.

Καλύτερο quote: "Above all things I believe in love. Love is like oxygen. Love is a many splendored thing. Love lifts us up where we belong. All you need is love".



Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

Ο μύθος της φανέλας!

Μπροστά στον πρώτο τελικό της Παρί στο Champions League ήρθε η κατάλληλη ώρα για να γράψω για ένα τεράστιο κοινωνικό ψεύδος (γεια σου ρε Μουτίδου) που κυριαρχεί σε όλες τις συζητήσεις αθλητικόφιλων αλλά και όλων των δημοσιογράφων. Το βάρος της φανέλας! Πιο παλιά είχα πέσει και εγώ σε αυτήν την παγίδα να το αναφέρω αλλά πια είναι ξεκάθαρο ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.


Ναντ - Παρί Σεν Ζερμέν Στοίχημα Προγνωστικά 04/02/20 | WebFreeBets


Το βάρος της φανέλας. Αχ αυτή η τόσο κλισέ έκφραση. Με ορισμένα παραδείγματα θα προσπαθήσω να απομυθοποιήσω αυτόν τον κοινωνικό μύθο. Καταρχάς να ξεκινήσουμε με μια επιπλέον κατηγορία που βαραίνει κατεξοχήν την Παρί και την Μάντσεστερ Σίτι και είναι σε συνδυασμό με την φανέλα πούπουλο, ότι πρόκειται δηλαδή για νέοπλουτες ομάδες που επειδή τις πήραν πλούσιοι Άραβες και βάζουν έναν σκασμό λεφτά ξαφνικά εμφανίστηκαν στο ποδοσφαιρικό προσκήνιο. Η αλήθεια είναι όντως έτσι. Ας σκεφτούμε όμως και τους υπόλοιπους τιτάνες του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Πιο τρανό παράδειγμα η Μπαρτσελόνα. Έχει βουήξει το ίντερνετ με ένα σωρό άρθρα για τον διασυρμό της και για τα πόσα λεφτά (1 ΔΙΣ!!!!) ξόδεψε τα τελευταία πέντε χρόνια για μεταγραφές. Και τι κατάφερε τελικά; Εξάλλου όλες οι μεγάλες ομάδες  για να παραμένουν πρωταγωνίστριες έχουν μια διοίκηση από πίσω είτε Άραβες, είτε Ισπανούς, είτε Ρώσους, είτε Ιταλούς που δίνουν έναν σκασμό λεφτά. Αν δεν ξοδέψεις δυστυχώς δεν θα πρωταγωνιστήσεις. Η Μπαρτσελόνα επειδή έχει ιστορία όμως είναι άνευ κριτικής και είναι δικαιολογημένες οι κινήσεις της. Είτε πρόκειται για την νεόπλουτη Παρί είτε για την απλά πλούσια χωρίς όμως λογική κινήσεις της Μπαρτσελόνα για μένα είναι το ίδιο. 
Εξάλλου έχετε δει κάποια ομάδα που να έχει πολύ βαριά ιστορία και φανέλα χωρίς όμως να σκάει πολλά λεφτά στο τραπέζι να πρωταγωνιστεί συνεχόμενα στον ποδοσφαιρικό χάρτη; Όχι γιατί δυστυχώς το ποδόσφαιρο εξαρτάται πια πολύ από τα χρήματα. Πού και πού συμβαίνει κάποια ομάδα χωρίς να έχει ξοδέψει τα πολλά εκατομμύρια να κάνει μια πολύ καλή σεζόν αλλά μέχρι εκεί όχι παραπάνω. Μετά δυστυχώς η ομάδα ξηλώνεται και οι παίκτες φεύγουν για τις μεγάλες πλούσιες είτε νεόπλουτες ομάδες, τι σημασία έχει τελικά; Τρανό παράδειγμα ο προπέρσινος Άγιαξ. 

Επίσης μιας και μιλάμε για φανέλα και ιστορία το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο ποδοσφαιρικός και ο μπασκετικός Παναθηναϊκός. Μια ομάδα με τεράστια ιστορία και στα 2 αθλήματα. Μόλις σταμάτησαν οι διοικήσεις να βάζουν χρήματα η ομάδα έγινε στο ποδόσφαιρο ένα χάλι (πρέπει να γράψω και ένα άρθρο για το πείραμα Πογιάτος που θυμίζει Στραματσόνι και να βρίσω τον Αλαφούζο για άλλη μια φορά που δεν έκανε το σωστό να κρατήσει τον Δώνη) και ο εξάστερος στο μπάσκετ που από την εποχή της απόλυτης δόξας του Παύλου και Θανάση Γιαννακόπουλου μετατράπηκε σε μια μικρομεσαία ομάδα στην Ευρωλίγκα όπου παλέυει για να μπει οκτάδα. Και μιας και είμαστε στο μπάσκετ η μπασκετική Παρί είναι η Φενερμπαχτσέ. Θα μου πει κάποιος σιγά μόνο μια ευρωπαϊκή κούπα έχει πάρει η Φενέρ. Δεν είναι μόνο οι τίτλοι είναι το όνομα που έχτισε η Φενέρ έχοντας στο τιμόνι τον Ομπράντοβιτς. Ήταν παραδοσιακά μια από τις 3-4 μεγαλύτερες δυνάμεις στο μπάσκετ τα τελευταία 5 χρόνια και η παρουσία σε 5/5 Final Four και 3/5 τελικούς. Άλλη μια ομάδα που χωρίς φανέλα θα έλεγε κανείς αλλά με χρήματα και έναν σωστό προπονητή που έκανε σωστές κινήσεις κατάφερε να πρωταγωνιστήσει.

Να πω και άλλο; Πιο πρόσφατο παράδειγμα η Λειψία. Ιδρύθηκε μόλις το 2009 και μέσα σε 11 χρόνια πέρασε από το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο της Γερμανίας σε ημιτελικό του Champions League. Η ξεκάθαρη αποκαθήλωση για αυτούς που λένε για ιστορίες και για φανέλες. Και η Λειψία, η ομάδα που για κάποιους έπαιξε το πιο θελκτικό ποδόσφαιρο!

Θα μου πεις δεν μετράει καθόλου η φανέλα; Η φανέλα πολλές φορές μετράει θετικά για να κλείσει κάποιος σε ένα κλαμπ με ιστορία από ότι σε ένα άλλο. Αυτό που μετράει είναι το χρήμα πρώτα από όλα για να πρωταγωνιστεί μια ομάδα συνέχεια και όχι μια αναλαμπή, μια σωστή διοίκηση με τα κατάλληλα άτομα στις κατάλληλες θέσεις. 
Για αυτό η πιο αγαπητή ομάδα αυτήν την στιγμή είναι η Λίβερπουλ! Γιατί αγαπούσα τον Κλόπαρο από την εποχή που ήταν στην Ντόρντμουντ. 

Jürgen Klopp: el alemán desenfadado que busca la Orejona - Mediotiempo

Ένας προπονητής διαφορετικός από τους κοστουμαρισμένους αστεράτους προπονητές των πλούσιων και νεόπλουτων ομάδων. Όχι ότι η Λίβερπουλ δεν βάζει χρήματα προς θεού. Αλλά δεν είναι τόσο σπάταλη ώστε να ξοδεύει δεκάδες εκατομμύρια για παίκτες που τελικά γυαλίζουν τον πάγκο. Γιατί πολλές φορές οι λεγόμενες ιστορικές ομάδες μένουν μόνο στο όνομα, την ιστορία, την φανέλα, την φήμη και νομίζουν ότι μόνο με αυτά μπορεί κανείς να κερδίσει. ΛΑΘΟΣ!
Είναι το ίδιο πράγμα που λέμε και εμείς οι Έλληνες που υπερηφανευόμαστε για την Αρχαία Ελλάδα. Πολύ καλό που έχουμε τέτοια ιστορία αλλά να μην μένουμε μόνο σε αυτήν. Εξάλλου όπως το κάθε είδος έτσι και το ποδόσφαιρο εξελίσσεται. Είναι ωραίο να παρουσιάζονται νέες δυνάμεις, νέες δυναστείες. Ε και μπορεί σε 50 χρόνια να λέει κανείς για την ιστορία της Παρί που κέρδισε 3 Champions League (λέμε τώρα). 


Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Το απόλυτο βιβλίο- Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά

Στην αρχή δίσταζα να γράψω σκέψεις για το συγκεκριμένο βιβλίο. Η εντύπωση που μου άφησε είναι τόσο τεράστια που το θεωρούσα κάπως αδίκημα να προσπαθήσω να μεταφέρω έστω και σε έναν ελάχιστο βαθμό τις ιδέες αυτού του έργου γιατί δεν θα μπορούσα να τις μεταδώσω έτσι όπως τις ένιωσα. (Ίσως να φταίει και η καραντίνα) τελικά αποφάσισα να κάνω μια προσπάθεια.

Πώς να ξεκινήσω; Αρχικά να πω ότι δεν είχα ξαναδιαβάσει ποτέ Καζαντζάκη αν και πάντα άκουγα να μνημονεύεται για τα αριστουργηματικά έργα του. Με λίγη δόση τύχης χωρίς να το επιδιώξω αποκτώ τον Zorba the Greek στα αγγλικά. Σίγουρα το γεγονός ότι δεν το διάβασα στην πρωτότυπη γλώσσα δεν με βοήθησε να αντιληφθώ την γραφή του Καζαντζάκη που τόσο εκθειάζεται. Παρόλα αυτά τα ερεθίσματα του βιβλίου ήταν εκεί, δεν χάθηκαν στην μετάφραση και ακόμα με την αγγλική γραφή αντιλήφθηκα το μεγαλείο του Ζορμπά.

Ήξερες ότι... ο Νίκος Καζαντζάκης και ο Αλέξης Ζορμπάς γνωρίστηκαν ...

Η πλοκή δεν είναι κάτι συγκεκριμένο. Ο Καζαντζάκης δεν μένει στην πλοκή αλλά σκοπός του είναι να ψυχογραφεί τους πρωταγωνιστές, να δημιουργεί προσωπικότητες και να εκφέρει τις κοσμοθεωρίες του. Αφετηρία για όλα αυτά στέκεται η γνωριμία 2 εντελώς αντίθετων χαρακτήρων. Ο ένας ο στοχαστής, ο φιλόσοφος, ο μορφωμένος αλλά και πρακτικά αδρανής και ο άλλος ο Ζορμπάς ο απαίδευτος, ο αγροίκος κάποιες φορές, αλλά εκείνος που χαίρεται και γεύεται την ζωή. Οι 2 διαφορετικοί αυτοί κόσμοι ενώνονται και συνδέονται με βαθιά φιλία και αγάπη καθώς εγκαθίστανται σε ένα χωριό της Κρήτης. Εκεί ο συγγραφέας αποφασίζει να εκμεταλλευτεί ένα εγκατελελειμμένο ορυχείο που έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του προκείμενου να ξεφύγει από την θεωρητική του αδράνεια. Η φιλία του όμως με τον Ζορμπά του προσφέρει πολλά παραπάνω από αυτό το ορυχείο το οποίο αποτελεί μόνο την αφορμή για να εξερευνήσουμε την ζωή των 2 πρωταγωνιστών αλλά και των υπόλοιπων χαρακτήρων του χωριού.

Τι Ελλάδα, τι Χόλιγουντ! Αυτό το καλοκαίρι, ανακάλυψε το σταρ μέσα ...

Το μυθιστόρημα γράφτηκε μέσα στην Κατοχή και από τότε ο Αλέξης Ζορμπάς έχει αναχθεί σε μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της σύγχρονης πεζογραφίας. Ο Ζορμπάς αναπαριστά τον διονυσιακό άνθρωπο, το μεσογειακό πάθος, την ίδια την ζωή! Τον άνθρωπο ο οποίος δεν αφήνει τίποτα να πάει χαμένο, που γεύεται την κάθε στιγμή, ρουφάει την ζωή και την ζει στο έπακρο. Είναι ο αγροίκος που ξυπνά και κινητοποιεί τον "μονόχνοτο" ,συγνώμη για την έκφραση, συγγραφέα. Ο τελευταίος γράφει στοχαστικές και θεωρητικές ιδέες στα βιβλία του. Ο Ζορμπάς δεν έχει ανάγκη από αυτές τις θεωρητικούρες, οι προσωπικές του εμπειρίες είναι πολύ πιο πάνω από τα στοχάσματα του συγγραφέα. Γιατί τα παραδείγματα και οι ιστορίες του Ζορμπά διατυπωμένες με την πρωτόγονη ματιά του αποτελούν μεγαλύτερα διδάγματα από τις ιδέες ενός "πολιτισμένου" συγγραφέα. Γιατί για τον Ζορμπά τα συναισθήματά του και η κοσμοθεωρία του δεν μπορούν και δεν πρέπει να διατυπωθούν με λέξεις αλλά μόνο με τον χορό. Αυτό που τους δένει και παραμένουν στενοί φίλοι όμως είναι ότι και οι 2 είναι περίεργοι για την ζωή και τα μυστήρια της έστω και με διαφορετικό τρόπο. Ο Ζορμπάς είναι εκεί για να θυμίζει στον συγγραφέα τις χαρές και τα όμορφα πάθη και ένστικτα της ζωής και να βρει την ελευθερία του. Ο Ζορμπάς ακολουθεί έναν δικό του κώδικα ηθικής όπου δεν υπάρχει σωστό και λάθος, έναν κώδικα όμως που σέβεται τον αδύναμο αλλά και με ιδιαίτερη αδυναμία στον έρωτα. Αν θα μπορούσε να συνοψιστεί η Ζορμπίσια κοσμοθεωρία σε ορισμένες λέξεις κλειδιά έτσι όπως το εξέλαβα εγώ τουλάχιστον θα ήταν η φιλία, ο έρωτας, η μουσική, ο χορός - εμπειρίες!

Διαβάζοντας» την ταινία «Ζορμπάς»-Την Παρασκευή από το ΠΙΟΠ ...

Όταν εκδόθηκε ο Ζορμπάς έλαβε διθυραμβικές κριτικές από το εξωτερικό. Πολλοί θεώρησαν ότι οι 2 πρωταγωνιστές αναπαριστούν την παιδευμένη Δύση σε αντιδιαστολή με την λαϊκή, αγροτική και συνάμα αυθεντική ταλαιπωρημένη Ελλάδα. Ουσιαστικά όμως πρόκειται για τις 2 αντικρουόμενες όψεις του ίδιου του Καζαντζάκη. Ενός Καζαντζάκη που συνάντησε στα αλήθεια τον Ζορμπά (Γιώργο το μικρό του όνομα) και όπως είπε και ο ίδιος ήταν ο ένας από τους 4 ανθρώπους που τον επηρέασαν βαθιά στην ζωή του. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει "ο Ζορμπάς, μ’ έμαθε ν’ αγαπώ τη ζωή και να μη φοβούμαι το θάνατο".

Όπως ήταν επόμενο κυκλοφόρησε το 1964 και η κινηματογραφική μεταφορά του Ζορμπά σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη και στον ρόλο του Ζορμπά ο Άντονι Κουίν. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου ανυπομονούσα να δω και την ταινία. Είναι λογικό η ταινία να μην μπορέσει να εμφυσήσει όλα αυτά τα νοήματα και συναισθήματα που σου γεννάει το βιβλίο καθώς ορισμένα τα πέρασε αρκετά επιφανειακά και είναι απολύτως φυσιολογικό. Όμως η ταινία καταφέρνει και απογειώνεται χάρη αρχικά στην εκπληκτική ερμηνεία του Άντονι Κουίν σε όλο το έργο που μεταφέρει όλο το μεσογειακό πάθος του Ζορμπά. Η ωραιότερη σκηνή στην ιστορία του κινηματογράφου είναι τα τελευταία λεπτά της ταινίας όπου συμπυκνώνεται όλο το νόημα της Ζορμπίσιας κοσμοθεωρίας μέσα από τις καλύτερες μουσικές που γράφτηκαν πότε. Το συρτάκι από τον Μίκη Θεοδωράκη. Ο Ζορμπάς χορεύει και παρασέρνει μαζί του επιτέλους και τον συγγραφέα όπου αποφασίζει να απελευθερωθεί. Ανοίγει τα χέρια του και κοιτάζει προς τον ουρανό, ναι είναι το απαύγασμα της ταινίας! Μετά από τον Ζορμπά το συρτάκι για μένα αποκτά μια άλλη διάσταση, αναπαριστά μια αντίληψη του κόσμου.

Όταν ο "Ζορμπάς" χόρευε στην Κρήτη και ξεσήκωνε τον πλανήτη - Το ...
Η προσωποποίηση της Ζορμπίσιας κοσμοθεωρίας

Ειδικά στις μέρες μας που έχουμε μπλεχτεί σε έναν φαύλο κύκλο θεωρητικής αδράνειας ας γίνουμε λίγο παραπάνω Ζορμπάς!

"Ευτυχισμένος ο άνθρωπος που πριν πεθάνει, έχει την τύχη να ταξιδέψει στο Αιγαίο" .

"Μη γελάς, αφεντικό! Αν μια γυναίκα κοιμάται μοναχή, εμείς, όλοι οι άντρες, φταίμε. Όλοι θα χουμε την άλλη μέρα, στην κρίση του Θεού, να δώσουμε λόγο. Ο Θεός όλες τις αμαρτίες τις συχωρνάει, είπαμε, κρατάει σφουγγάρι· ετούτη όμως δεν τη συχωρνάει. Αλίμονο στον άντρα, αφεντικό, που μπορούσε να κοιμηθεί με γυναίκα και δεν το καμε· αλίμονο στη γυναίκα που μπορούσε να κοιμηθεί με άντρα και δεν το 'καμε''.

"Ευτύς ως έσμιξαν οι ματιές μας, θαρρείς και βεβαιώθηκε πως εγώ ήμουν αυτός που ζητούσε, κι άπλωσε το χέρι αποφασιστικά κι άνοιξε την πόρτα. Πέρασε ανάμεσα από τα τραπέζια, με γοργό ελαστικό περπάτημα, κι ήρθε και στάθηκε από πάνω μου.
– Ταξίδι;, με ρώτησε. Για πού, με το καλό;
– Για την Κρήτη. Γιατί ρωτάς;
– Με παίρνεις μαζί σου;
Τον κοίταξα με προσοχή. Βουλιαγμένα μάγουλα, χοντρή μασέλα, εξογκωμένα ζυγωματικά*, ψαρά* κατσαρωμένα μαλλιά, μάτια που σπίθιζαν*.
– Γιατί; τι να σε κάμω;
Σήκωσε τους ώμους.
– Γιατί! Γιατί!, έκαμε με περιφρόνηση. Δε μπορεί -τέλος πάντων- ο άνθρωπος να κάμει κάτι, και χωρίς γιατί; Έτσι, για το κέφι του. Να, πάρε με, ας πούμε, μάγερα· ξέρω και φτιάνω κάτι σούπες!".

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Ερυθρόλευκη πρόκριση- Ενθουσιασμός αλλά και προβληματισμοί

Από χτες το ελληνικό ποδόσφαιρο πανηγυρίζει. Και όχι μόνο. Ο κάθε υγιής φίλαθλος του αθλητισμού χαίρεται όταν το αουτσάιντερ καταφέρνει και εκτοπίζει το αδιαφιλονίκητο φαβορί μέσα από ένα ποιοτικό παιχνίδι. Γιατί χτες ο Ολυμπιακός έπαιξε στα ίσια την Άρσεναλ και πήρε πανάξια την πρόκριση. Ούτε τυχερός ήταν, ούτε έβαλε γκολ με μια φάση. Και αυτό κάνει ακόμα μεγαλύτερο επίτευγμά του.
Η σωστή τακτική αλλά και το πάθος και η ψυχή των παικτών είναι κάποιες φορές σημαντικότερα συστατικά για μια πρόκριση από ότι τα μπάτζετ. Από χτες οι δημοσιογράφοι αποθεώνουν τον Ολυμπιακό, παίκτες, προπονητή και πρόεδρο ξεχνώντας όμως 2 βασικά αλλά...

Δεν πειράζει για αυτό είμαι εγώ εδώ.  Πρώτον κάθε φορά που εκπληρώνεται μια σημαντική πρόκριση απέναντι σε έναν καλύτερο αντίπαλο η υπέρ του δέοντος αποθέωση και οι διθυραμβικές δηλώσεις για μια αξιομνημόνευτη πορεία τελικά γυρίζουμν μπούμεραγκ. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η περσινή πρόκριση στους 32 έναντι της Μίλαν. Ο τύπος ζητοκραύγαζε και έκανε όνειρα και μέχρι για τελικό. Τα όνειρα διακόπηκαν βίαια όταν οι ερυθρόλευκοι αποκλείστηκαν από την -κοντά στις δυνατότητες τους και όχι κανά μεγαθήριο- Ντιναμό Κιέβου. Μην γίνονται ξανά τα ίδια λάθη. Με χαμηλά το κεφάλι η πρόκριση έρχεται.



Το δεύτερο μεγαλύτερο ΑΛΛΑ έρχεται για τον ίδιο τον πρόεδρο! Ο οποίος κατά κάποιον τρόπο βρίσκεται στο απυρόβλητο και η πρόκριση έναντι της Άρσεναλ έκρυψε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Βλέπω άρθρα να λένε για την Άρσεναλ που έχει δεκαπλάσιο μπάτζετ από τον Ολυπιακό και τελικά αποκλείστηκε. Και μου έρχεται η απορία: Γιατί να έχει ο Ολυμπιακός τόσο μικρό μπάτζετ;, γιατί να θεωρείται πάντα το αουτσάιντερ σε τέτοιες αναμετρήσεις; Όχι κύριοι θα έπρεπε ο Ολυμπιακός τόσα χρόνια που έβγαινε πρωταθλητής, πήγαινε ομίλους Champions League (ας μην πάμε και πολύ μακριά πχ φέτος) και έπαιρνε τα αμέτρητα εκατομμύρια αλλά και τα χρήματα που λαμβάνει από τις πολύ επιτυχημένες πωλήσεις παικτών να τα είχε επενδύσει και να έχει ομαδάρα. Θα έπρεπε το μπάτζετ του να ήταν ακόμα μεγαλύτερο και η πρόκριση στους 16 του Europa League να θεωρείται αναμενόμενη. Αντ' αυτού παίρνει παίκτες μικρού ή μεσαίου βεληνεκούς και καταφέρνει και τους πουλάει μετά πολύ περισσότερα. Στήνει μια ομάδα για να καταφέρνει να μπαίνει ομίλους και από κει λίγες φορές καταφέρνει να πραγματοποιεί μια καλύτερη πορεία κάτι για το οποίο πιστώνονται αποκλειστικά οι παίκτες και ο προπονητής για την υπερπροσπάθεια. Πούλησε τον Ποντένσε για 20 εκατομμύρια και πήρε κάποιον Μορ... Όχι μόνο ο Μαρινάκης αλλά όλοι οι πρόεδροι αυτήν την φιλοσοφία έχουν δυστυχώς. Μια ανθυγιεινή φιλοσοφία και το χειρότερο είναι ότι  υπάρχουν οπαδοί που εθελοτυφλούν και δεν αντιλαμβάνονται ή δεν θέλουν να αντιληφθούν την νοσηρή κατάσταση. Το ελληνικό ποδόσφαιρο έχει πεθάνει απλά πού και πού παθαίνει νεκρανάσταση όπως με την χτεσινή πρόκριση. Η 17η θέση στην Ουέφα είναι αντιπροσωπευτική. Τα χειρότερα έρχονται.

Μιας και γράφω ας θέσω και ένα σχόλιο για τον μπασκετικό Παναθηναϊκό. Η χρυσή εποχή έχει παρέλθει προ πολλού. Η ομάδα είναι πια μια ομάδα 8αδας και τίποτα παραπάνω δυστυχώς. Οκ αυτό το έχω αντιληφθεί πια και το έχω αποδεχθεί. Δεν μπορώ να αποδεχθώ όμως την εικόνα της ομάδας. Ας είμαστε μια ομάδα 8αδας αλλά να παίζουμε μια αξιοπρεπή άμυνα και να μην είναι η εικόνα παιδικής χαράς. Μου θυμίζει κάποιες στιγμές εποχές Πασκουάλ. Από τις επιλογές που υπάρχουν ο Πιτίνο είναι σίγουρα η καλύτερη αλλά η περίοδος χάριτος έχει τελειώσει. Άμυνα δεν κατάφερε να φτιάξει δυστυχώς. Του πιστώνω όμως την ατομική βελτίωση παικτών. Συλλογικά όμως δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη βελτίωση. Μακάρι να με διαψεύσει στο τέλος.

Οι 3 πυλώνες του φετινού Παναθηναϊκού
P.S.1 Όσοι βρίζουν τον Καλάθη απλά είναι τόσο κοντόφθαλμοι. Αν δεν υπήρχε ο Καλάθης δεν θα συζητούσαμε καν το ενδεχόμενο να μπούμε οχτάδα.
P.S.2 Όσοι λένε ότι τα μπάτζετ δεν μετράνε επίσης γελιούνται. Η σωστή διατύπωση θα ήταν ότι κάποιες φορές δεν μετράνε. Η Μπαρτσελόνα έριξε εκατομμύρια και έχει φτιάξει ομαδάρα. Επίσης και οι Τούρκικες ομάδες επένδυσαν και αποτελούν υπερδύναμη πια στο ευρωπαϊκό μπάσκετ. Ακόμα και αν η Φενερ που φέτος δεν πάει τόσο καλά παραμένει πάντα υποπλογίσιμη δύναμη.